الأحد، 3 فبراير 2013

تذكره لحماري



فاكر يا حمار لما قولتلك فكر هنعمل ايه لما مبارك يمشي وقولت لي هو يمشي بس وبعدين نتصرف ...فاكر يا غبي لما قولتلك الموضوع هيطول والبلد هتتفشخ وقولت لي البلد حتتظبط بكتير قوي كمان 4 شهور (سبتمبر 2011) ...فاكر يا حيلت امك لما قولت لك مافيش حاجة اسمها نعطل دستور 71 قولت لي ايه يعني احنا كمان نسقطه ...فاكر يا اذكى اخواتك لما قولت لك ان حماس هي الـلي فتحت السجون وقولت لي انت كلام فاضي ....فاكر لما قولت لك ان جماعة الاخوان هي الـلي حرقت الأقسام لان مش ممكن الداخلية تحرق اقسامها ... صدقت انت بلال فضل والأسواني وريم ماجد و قولتلي دي خطة العادلي علشان جمال مبارك يركب ...فاكر يا عديم البصر و البصيرة لما قولتلك سيناء هتروح وقولت لي يا عم روح انت مش فاهم حاجة ....فاكر يا روح امك لما قولت لك هيحصل فتنة طائفية وقولت لي يا عم كلنا في الميدان مافيش فرق بين مسلم ومسيحي وبعده حصل سلسلة حرق الكنائس وضرب النار بين المسلمين و المسيحين ....

فاكر ياحمار لما قلت لك بلاش تهتف يسقط حكم العسكر لأن هما إللي بيحموا البلد من ألإخوان وغيره وصدقت أبواسماعيل ورحت معاه تضرب وزارة الدفاعفاكر يا حمار لما قولت لك البلد اقتصاديا هتتفشخ قولت لي لا لا لا كفاية اننا هنمنع السرقة بتاعة مبارك وشلته ومشيت وراء حمدي قنديل (جتك نيله في امك) ....فاكر يا اهبل لما قولت لك ان الغني هيفتقر والفقير هيزداد فقراً .. قولت لي العالم كله فخور بثورتنا وهيدعمنا ويدينا فلوس (يا فرحة امك بغبائك) ....فاكر يا اهطل لما قولت لك وقفتك في التحرير مش هي اللي هتمشي مبارك ولازم الجيش ينضم ويضغط على مبارك ... قولت لي لا احد يقدر علي الوقوف امام ارادة الشعب ... طيب وريني شطارتك يا امور ومشي مرسي او حتي خليه يسمع لك (عشم ابليس في الجنة) ....فاكر لما قولت لك مبارك هيمشي بس مش بالطريقة دي ومفيش حاجة اسمها "دلوقتي" لو مبارك مشي بالشكل ده الأخوان هتركب ... قولتي "وماله الاخوان فصيل سياسي شارك في الثورة ومن حقة ياخد فرصته ولو مش كويسين نمشيهم" هأأأأأأووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووبعد كده لما انا اتكلم انت تسمع .. لما اتكلم انت تسكت ... لأني ببساطة شوفت من سنتين اللي انت لسه شايفة انهارده.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق